3.07.2011 г.

За тези, които ни липсват

На всеки се е случвало. Чувството на незавършеност в особени наши дни.

На мен ми се случва  напоследък често. Да усещам липсата на любими хора. В живота си всеки поема по своя път, но сърцето е "нещото", което ни връща постоянно към отминалите събития, хората, които са далече от нас и моментите, които не се преживели, а дори и към тези, които сме преживели. Не знам защо. Не искам да знам защо. Може би защото ние сме допуснали да преживеем, да не преживеем, да запомним и да се връщаме към всичко отминало.
В особени моменти сещайки се за всичко това усещаш щастие, че се е случило нещо. В още по особени моменти усещаш болка и празнота. В такива моменти човек чува думите "Спри да чувстваш, спри да мислиш!" Не искам! Да не чувствам за мен означава да не живея. Да не мисля за мен означава да не бъда аз. Вие искате ли да сте други? Аз не! Тук си спомням думите на точно един такъв любим човек, който липсва: "Намирай време да бъдеш тъжна, да чувстваш болка, да плачеш, да бъдеш слаба."
Това е моята дефиниция за живот - да бъдеш всичко, да не бъдеш нищо, да чувстваш, да мислиш, да чувстваш и да преживяваш положителните страни на живота, а също така и отрицателните.
По объркано не съм се чула да говоря до сега :)
И пак....Да го живеем, да чувстваме и да мислим!

4 коментара:

  1. Разбирам за какво говориш!Напоследък и на мен мѝ се случва често!Връщам се в миналото и анализирам ли ,анализирам. Преди известно време,четох едно интервю на Паулу Коелю.В него,той каза,че е изключил от речника сѝ някои,както той се изрази,отровни думи.Сред тях беше и думичката "АКО".Тази дума нѝ карала да мислим за пропуснати възможности,а това нѝ правело слаби.Хубаво е да вярваме,че пътят на който сме е нашия път! Както се казва,няма грешен път! Може да е по– заобиколен,но грешен -не! А за чувствата,мислите и всичко останало,което нѝ съпътствува през живота нѝ,сме отговорни най–вече ние самите!Ние сме творци и когато го осъзнаем,чудото,наречено живот,е наистина едно предизвикателство,част от мистериозния и безкраен цикъл на ВСЕЛЕНАТА!:)

    ОтговорИзтриване
  2. Като спомена така наречените отровни думички сещам се, че някъде в някоя книга бях срещала и за думата "трябва". Пишеше, че е добре за нас да търсим нейни заместители, като например - би било добре. Имала негавивна енергия върху хората, които я изричат и към които отива. Леко отклонение, но е добре, че си спомних за това.
    Все пак като го погледна от друг ъгъл радвам се, че има минало към което да се връщам и да преживявам различни вътрешни вълнения...

    ОтговорИзтриване
  3. Е то всеки има минало.Идеята е,да не се вторачваме прекалено в него,защото така може да пропуснем нещо важно в настоящето,а то определя нашето бъдеще! А що се отнася до думите и тяхното въздействие върху нас и околните,темата наистина е много дълбока и обширна! Само ще ти кажа,че "трябва" е свързана с принципа на натиска,а той не е много ефективен, за разлика от принципа на засмукването! В тази връзка ти препоръчвам да прочетеш книгата на Ян Ван Хелзинг"Не пипай тази книга"!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря за препоръката, но май съм те изпреварила :) Чела съм я и то скоро.

    ОтговорИзтриване